0

وقتی سنگ، طلا می‌شود

دوره آموزش تراش سنگ های نیمه قیمتی

نویسنده: یونس بیگی                        زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب این نوشته:

  • تراش سنگ

  • زیور آلات خاص ، خاص خودتان

  • تراش سنگ های نیمه قیمتی

  • انواع تراش سنگ

تراش سنگ

قطعا هر کدام از ما حداقل یک بار این تجربه را داشتیم که در پیک نیک یا زمان هایی که به دامان طبیعت رفته ایم خصوصا اگر مقصدمان دریا بوده باشد، تکه سنگ های جالب و در بعضی موارد خیلی عجیب را دیده باشیم، با این سنگ ها چه کار می کنیم؟ معمولا این سنگ ها را با خودمان به منزل آورده و روی میز یا داخل کمد یا هرجای دیگری می گذاریم اما واقعا این آیا بهترین کاربرد آن سنگ است؟ تزئین کمد؟ 

دوره آموزش تراش سنگ های نیمه قیمتی

زیور آلات خاص، خاص خودتان

تا به حال به این فکر کردید که آن سنگ را به عنوان گردنبند یا دستنبد یا انگشتر استفاده کنید؟ تصور کنید شما محصولی، وسیله ای یا زیورآلاتی دارید که تنها خاص شما و منحصرا برای شما است و هیچ نمونه دیگری از آن نیست، حتی تصورش حال خوبی می سازد؛ تراش سنگی که به دست آورده اید بدون شک به شما این حال خوب را هدیه می دهد.

احتمالا بسیاری از ما پیش از این فکر میکردیم نگین های انگشتر یا گردنبند در کارگاه های خیلی مجهزی تولید می شود که برای تجهیزشان نیاز به هزینه بالایی داریم، اگرچه این مسئله هم درست است و برای تولید آن سنگ انگشتر ها به صورت انبوه نیازمند تجهیزات و سرمایه بالایی هستیم.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید تراش سنگ به عنوان یک زیرشاخه از مشاغل خانگی امروزه بسیار رایج شده و افراد زیادی بخشی از منزلشان را به این شغل اختصاص داده و مشغول درآمدزایی هستند؛ این اشتغال خانگی به دلیل درآمد نسبتا خوب برای حرفه ای ها و تسهیلات مختلفی که نهاد هایی مثل وزارت صمت در اختیار شاغلین این حوزه قرار می دهد بسیار مورد استقبال علاقمندان به این حوزه قرار گرفته است.

دوره آموزش تراش سنگ های نیمه قیمتی

تراش سنگ های نیمه قیمتی

احتمالا برایتان سوال است که مگر ما چند سنگ در تمام زندگی مان به یادگار از جایی برمی داریم که نیاز باشد برای حفظ آن مشغول به کاری شویم و اینقدر زمان بگذاریم؟ اگر بدانید که با کمی گسترش، تلاش و مهارت افزایی می توانید علاوه بر حفظ و یادآوری خاطراتتان به درآمد بسیار خوبی هم برسید باز چنین سوالی برایتان مطرح است؟

سنگهای بسیاری از قبیل زمرد، آماتیس، عقیق، فیروزه، یشم و… در ایران وجود دارد که اغلب مردم حاضر اند برای خرید انگشتر یا زیورآلاتی با آن سنگ های هزینه های بالا و گزافی پرداخت کنند، این سنگ ها زمانی که از تکه سنگ به نگین انگشتر بدل می شوند ارزش افزوده بسیار بالایی پیدا می کنند، این ارزش افزوده زمانی چند برابر می شود که پس از تراش آن را در رکابی از طلا یا نقره قرار دهید و آن وقت خواهید دید که اطرافیانتان به عنوان اولین جامعه هدف چقدر از خرید آن محصول استقبال می کنند.

دوره آموزش تراش سنگ های نیمه قیمتی

انواع تراش سنگ

همانطور که گفته شد تراش سنگ انواع مختلفی دارد و این تقسیم بندی پیش از این نیز به دسته های مختلفی از جمله تراش سنگ های تزئینی، تراش سنگ های نیمه قیمتی، تراش سنگ های قیمتی و.. تقسیم می شود.

شما می توانید هر کدام از این مسیرها را با توجه به هدفی که از ورود به این حوزه و یادگیری یک مهارت تازه دارید انتخاب کنید و با تمرین و تمرین و تمرین تبدیل به یکی از بهترین جواهرتراش ها یا گوهر تراش ها بشوید اما مهم ترین موضوع در این مسیر انتخاب یک دوره آموزشی باکیفیت و با محتوا است که بتواند شما را به خوبی برای ورود به بازار کار تراش سنگ در ایران راهنمایی کند و از شما یک گوهرتراش خوب بسازد.

بعد از آن یکی از مهم ترین مسائل برای شما این است که در انتهای آن دوره آموزشی یک مدرک معتبر دانشگاهی و بین المللی دریافت کنید چرا که بعدتر برای استفاده از تسهیلات مختلفی که پیش تر گفته شد بدون شک به این مدارک نیاز خواهید داشت و اگر روزی قصد اشتغال در خارج از کشور را نیز داشته باشید یک مدرک بین المللی و قابل ترجمه می تواند به شما کمک کند مسیر بهتری را برای اشتغال طی کنید.

شما می توانید برای ثبت نام در دوره آموزشی سنگ تراشی  جهاد دانشگاهی استان قزوین از حکمت کارت یا نیک کارت نیز استفاده نمائید و برای ثبت نام کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه های زیر کلیک نمائید. 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code