0

آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار؟ 

آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار؟

حسابداری یکی از رشته‌های مادر برای بررسی امور مالی هر کسب‌وکار است. در این مطلب، به مزایای آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار پرداختیم.

این روزها حرفه حسابداری در زمره مشاغل حساس و استراتژی قرارگرفته است. درواقع امروز برای کوچک‌ترین مشاغل هم وجود یک حسابدار لازم و حیاتی است. بنابراین یک حسابدار حرفه‌ای هیچ‌وقت بیکار نیست.

برای اینکه یک حسابدار حرفه‌ای شوید؛ قطعاً نیاز به آموزش دارید. آموزشی که در کمترین زمان ممکن بیشترین فوت‌وفن ورود به بازار کار را به شما آموزش دهد.

جهاددانشگاهی قزوین، با برگزاری یک دوره آموزشی حسابداری ویژه بازار کار،‌ فرصت اشتغال را برای بسیاری از فراگیران مهیا کرده است.

آموزش حسابداری ویژه بازار کار، می‌تواند به افراد تحصیل‌کرده و سایر علاقه‌مندان به حرفه حسابداری کمک کند تا بتوانند، خود را برای ورود به بازار کار حرفه‌ای آماده کنند.

یک حسابدار برای ورود به بازار کار به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

دانش حسابداری علاوه بر مهارت، هنر نیز محسوب می‌شود. بازی با اعداد و ارقام و انجام محاسبات پیچیده مثل یک جورچین بزرگ هستند. اگر بتوانید قطعات را به شکل صحیح در کنار یکدیگر قرار دهید، به نتایج مثبت و درخشانی دست پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب، قادر به توسعه و پیشبرد اهداف خود و سازمان خواهید بود. در ادامه به مهم‌ترین مهارت‌هایی که در دوره آموزش حسابداری را باید بیاموزید، اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با اصول استاندارد حسابداری

استانداردهای حسابداری مجموعه‌ای از اصول و رویه‌هایی هستند که حسابدارها باید آن‌ها را رعایت کنند؛ به‌عبارت‌دیگر، استانداردهای حسابداری، مقررات حاکم بر چگونگی انجام کار حسابداری هستند و به‌نوعی می‌توان آن‌ها را قلمرو فعالیت حسابداران دانست. وجود این اصول برای یکپارچه‌سازی گزارش‌های مالی ضروری است.

در حرفه حسابداری تنها گزارش‌هایی قابل‌قبول هستند که این استانداردها را رعایت کرده باشند. اگر حسابدار هستید یا در حوزه حسابداری فعالیت می‌کنید، باید این اصول را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. هدف از استانداردهای حسابداری یکسان‌سازی گزارش‌ها مالی است. ۴ هدف کلی برای استانداردهای حسابداری در نظر گرفته می‌شود:

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

یکی از مهارت‌هایی که همه حسابدارها باید بدانند، آشنایی با نحوه محاسبه حقوق و دستمزد است. محاسبه دقیق و پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد به کارکنان یکی از عوامل تأثیرگذار در رابطه بین کارگران و کارفرما است. این وظیفه مهم بر عهده حسابداران هر سازمان است. برای یک حسابدار، تسلط به قانون کار و بیمه یک پیش‌نیاز بوده و شانس وی برای ورود به بازار کار را افزایش می‌دهد.

محاسبه مالیات

یکی از مهم‌ترین آموزش‌های حسابداری بازار کار، محاسبه مالیات است. آگاهی از نحوه محاسبه مالیات شرکت‌ها و دانستن پاسخ سؤالات مالیاتی، می‌تواند به مدیریت هزینه‌ها و سودآوری بیشتر هر مجموعه کمک کند. چراکه بسیاری از مجموعه‌ها به دلیل عدم آگاهی نسبت به قوانین مالیاتی، مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین می‌شوند.

آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار؟

حسابرسی بیمه

رسیدگی به اسناد کارفرمایان که دارای پرونده در تأمین اجتماعی بوده و کد کارگاهی دارند توسط سازمان حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود و “حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی” نامیده می‌شود. در این حسابرسی، اسناد مالی کارگاه‌ها که مرتبط با حساب‌های هزینه‌ای هستند موردبررسی قرار می‌گیرند تا از پرداخت حق بیمه توسط کارفرما مطمئن شوند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد حسابرسی بیمه، حسابدارانی که تجربه و مهارت کافی داشته باشند می‌توانند در کنار پیدا کردن شغل مناسب، از طریق انجام حسابرسی بیمه درآمد کسب کنند.

اصول کل حسابداری

اصول حسابداری در همه شرکت‌ها یکسان است. بااین‌حال، کسب تجربه و مهارت کافی در حسابداری بازرگانی، خدماتی، تولیدی و پیمانکاری می‌تواند یک برگ برنده برای پیدا کردن شغل مناسب باشد.

تسلط بر نرم‌افزار حسابداری و اکسل

مهارت‌هایی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم، پایه و اساس حسابداری محسوب می‌شوند. از دیگر موارد مهم که در آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار باید در نظر گرفت، مهارت کار با بهترین نرم‌افزار حسابداری و اکسل خواهد بود.

افرادی که دانش حسابداری نداشته یا با اصول اولیه آن آشنا نیستند، می‌توانند با کسب مهارت و تجربه در استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری همچون نرم‌افزار حسابداری سپیدار، به‌راحتی جذب بازار کار شوند. نرم‌افزار اکسل نیز یکی از بهترین نرم‌افزارهای محاسبه و گزارش‌گیری به شمار رفته و در حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای ثبت‌نام دوره اکسل می‌توانید اینجا کلیک کنید.

آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار شامل چه مواردی است؟

آموزش حسابداری جهاد دانشگاهی قزوین شامل سرفصل‌های زیر است:

  • آموزش معادله حسابداری
  • آموزش تجزیه‌وتحلیل و ثبت رویدادهای مالی در دفاتر و مدارک حسابداری
  • درآمد و هزینه
  • سرمایه‌گذاری مجدد و برداشت
  • آموزش اصلاح حساب و بستن حساب‌ها
  • حسابداری خریدوفروش کالا
  • روش‌های ارزیابی موجودی کالا
  • اجرای سیستم حسابداری سپیدار
  • آموزش حسابداری حقوق و دستمزد
  • آموزش حسابداری انبار
  • آموزش پایه‌های حسابداری مالیاتی
  • آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
  • و چندین سرفصل پرکاربرد دیگر منطبق با بازار کار

اهمیت دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار در جهاد دانشگاهی قزوین

امروزه با توجه به گسترش کسب‌وکارها، فرصت‌های شغلی مناسبی برای افرادی که حرفه حسابداری را به‌درستی آموزش‌دیده‌اند فراهم کرده است. در پایان دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر مورد تأیید جهاد دانشگاهی قزوین اعطا خواهد شد.

مزایا آموزش حضوری حسابداری در قزوین ویژه بازار کار

با استفاده از دوره آموزش حسابداری در قزوین، شما می‌توانید صفرتا صد حسابداری ویژه حسابداری بازار کار را یاد بگیرید. به‌این‌ترتیب، حتی اگر اطلاعات و تجربه‌ای درزمینهٔ حسابداری نداشته باشید، می‌توانید کلیه اصول و مهارت‌های حسابداری، قوانین مالیاتی و … را از پایه فرابگیرید. آموزش حسابداری ویژه بازار کار در قزوین به شما کمک می‌کند تا علاوه بر آشنایی با مهارت‌های لازم و با توجه به نیاز کاری در جای مناسب مشغول به کار شوید.

سؤالات متداول

۱. مهم‌ترین مهارت‌های یک حسابدار برای ورود به بازار کار کدام است؟

اصول استاندارد حسابداری، حقوق و دستمزد، آشنایی با قوانین مالیات و بیمه، اصول حسابداری و مهارت کار با نرم‌افزارهای حسابداری

۲. مزایای آموزش حضوری

حسابداری ویژه بازار کار چیست؟

آشنایی با مفاهیم حسابداری، انطباق سرفصل آموزش حسابداری با بازار کار، آموزش حضوری و امکان پرسش سؤال آر مدرس و رفع اشکال، وجود آموزش عملی در کنار آموزش تئوری و اعطای مدرک معتبر. دوره آموزش حسابداری در قزوین ویژه بازار کار شامل 30 ساعت آموزش فشرده هست که در 10 جلسه 3 ساعته برگزار می‌شود و طی مدت دوره حدود 2 ماه است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code