0

چرم دوزی، یک شغل پول ساز

آموزش چرم دوزی

اگر از آن دسته افرادی باشید که طی دوران زندگی تان به یک شغل مشغول بوده اید و مهارت دیگری نداشتید احتمالا این روزها با افزایش قیمت ها و طبعا افزایش هزینه های زندگی به این سوال فکر کرده اید که “چگونه درآمد بیشتری کسب کنم؟” ؛ برای بسیاری از افرادی که در ادارات دولتی یا خصوصی یا شرکت ها و کارخانه ها که ساعت کاری مشخصی دارند مشغول به کار هستند درآمد معینی وجود دارد که امکان افزایش آن خیلی مهیا نیست، پس واقعا چه باید کرد؟

آموزش چرم دوزی

کار در منزل که امروزه تحت عنوان مشاغل خانگی شناخته می شود احتمالا بهترین راهی است که می توان پیدا کرد، اما آیا هر حرفه و مهارتی میتواند فراهم کننده نیازهای ما باشد؟ فضای اشتغال به کار و بازار حرفه ای که انتخاب میکنیم برای ورود ما مهیا است؟ چرم دوزی یکی از مهارت هایی است که نه تنها از لحاظ هنرهای فردی بسیار قابل توجه و زیبا است بلکه اگر مسیر کاری درستی برایش انتخاب شود می تواند از لحاظ مالی بسیار تامین کننده باشد، به طور مثال در حوزه تولید کفش چرم بیش از 200 میلیون دلار صادرات تولید کنندگان کشورمان بوده است، حال شما فرض کنید به عنوان یک تولید کننده کفش چرم اگر بخش بسیار کوچکی از این میزان صادرات به شما اختصاص می یافت چه تحولی در شرایط مالی تان ایجاد می شد؟

اما اگر چنین بازار فروشی مهیا است چرا همه کسانی که وارد حوزه چرم دوزی می شوند نمی توانند به این فروش دست پیدا کنند؟ اغلب این افراد با خودشان اینطور فکر میکنند که باید یک نمونه کار تولید کرد و در خیابان یکی یکی با مغازه ها رایزنی کرد بلکه یکی از آنها سفارش انبوه بدهد و اینها خوشحال و خرامان به یک سرمایه کلان دست پیدا کنند، اما آیا محصول دست شما آن قدر کم ارزش است که در خیابان به دنبال مشتری برایش بگردید؟ ارائه محصول توسط شما باید به نحوی صورت بگیرد که فروشنده یا مشتری به دنبال شما بگردند و برای خرید به شما مراجعه کنند، اگر از ابتدای امر چنین طرز فکری نداشته باشید و خودتان ارزش کارتان را بالا نبرید مطمئن باشید دیگران نیز اهمیت و ارزشی نسبت به محصولات شما قائل نخواهند بود.

یا مثلا گروه دیگری از افراد هستند که فکر می کنند بایستی شبیه به فارغ التحصیلان دانشگاه با این مسئله برخورد کرد به این شکل که به دنبال جایی باشند تا مدرکشان را به آنها ارائه بدهند و در قبال مدرک صاحب یک شغل چرم دوزی در جایی بشوند، اما این طرز فکر هم آنچنان نمی تواند راه حل مناسبی باشد، پس چه باید کرد؟

در قدم اول باید بعضی نکات را در نظر گرفت و مهم ترین آن این است که هیچ مدرکی بدون مهارت و هیچ مهارتی بدون مدرک نمی تواند آن چنان که شایسته و بایسته است فرد را به هدف خود برساند پس در ابتدای امر باید به دنبال نوعی از آموزش بود که در بحث مهارت آموزی بتواند نقش سازنده ای برای ما ایفا کند و در انتها مدرک معتبری به ما بدهد که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

موسسات بسیاری در شهرهای مختلف وجود دارند که آموزش چرم دوزی را ارائه می دهند به طور مثال جهاد دانشگاهی در استان های مختلف یکی از موسسات معتبری است که علاوه بر بحث مهارت آموزی مدرک معتبری به شما می دهد که بتوانید از آن حتی در خارج از مرزهای کشور استفاده کنید.

جهاد دانشگاهی استان قزوین همگام با تقاضای شهروندان استان بیش از صد هنرجوی موفق در حوزه چرم دوزی را روانه بازار کرده است که بسیاری از آنها امروزه مشغول به این حرفه هستند و از آن کسب درآمد می کنند.

شما می توانید برای ثبت نام در دوره آموزشی چرم دوزی مقدماتی و پیشرفته جهاد دانشگاهی استان قزوین از حکمت کارت یا نیک کارت نیز استفاده نمائید و روی گزینه های زیر کلیک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code