0

معرفی دوره آموزشی طراحی وب در قزوین

معرفی دوره آموزشی طراحی وب در قزوین

با بروز و ظهور دیجیتال مارکتینگ، یکی از مسائلی که در سال های اخیر مورد توجه بازار کار قرار گرفته، رشته‌ای تحت عنوان طراحی وب است. یکی از مزایای این رشته که سبب شده، طراحی وب با استقبال زیادی همراه شود، امکان فری‌لسنر بودن آن است. از همین رو بسیاری از شهروندانی که علاقه مند به دنیای طراحی و وب هستند؛ می‌توانند با درنظر گرفتن این امکان و در نتیجه گرفتن کار از تهران و سایر استان‌ها کسب درآمدی تضمینی داشته باشند.

در این مطلب قصد داریم، برای افرادی که تمایل دارند، از دوره آموزشی طراحی وب در قزوین مطلع شوند؛ یک مطلب گردآوری کنیم.

طراح وب کیست؟

آنچه که از ظاهر یک وب سایت پیداست، هنر دست طراح است. روال کلی طراحی وب به این صورت است که طراح، شمایل ظاهری سایت را بر اساس خواسته کارفرما، طراحی و اتود میزند. سپس طرح اتود زده شده را در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ پیاده‌سازی کرده و در انتها آن به مجموعه ای از کد تبدیل می‌کند.

معمولا طراحی وب، با کدنویسی به زبان‌های مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از قالب‌های آماده انجام می‌شود. در سال های گذشته، وبسایت‌ها با استفاده از زبان HTML نوشته می‌شدند؛ اما امروز پروژه های طراحی وب با استفاده از زبان CSS نوشته می‌شوند.

بسترهای مورد نیاز برای طراحی وب کدام است؟

 کامپیوتر یا لپ‌تاپ خوب، یکی از الزامات و میتوان گفت، مهمترین الزامات طراحی وب است. تسلط به زبان‌های برنامه نویسی  و فریمورک‌های مربوطه از دیگر مواردی است که یک طراح وب، در حین ورود به این حرفه باید آموزش ببیند. طراحی سایت نیز مانند سایر دوره‌های علوم کامپیوتر، نیازمند گذراندن برخی از پیش نیازها است. اما آنچه که در این رشته پردرآمد، نیاز است؛ تسلط به مهارت های هفتگانه کامپیوتر  و همچنین توانایی سرچ و کار کردن با اینترنت است. یکی دیگر از الزامات طراحی وب، آشنایی با زبان انگلیسی است. برای یک طراح سایت، بسیار ضروری است که بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.  البته اگر سطح زبان‌تان پایین است، به این معنی نیست که هیچ وقت نمی‌توانید این مسیر را شروع کنید. اما توصیه ما این است که برای پیشرفت در این حوزه و همچنین گرفتن کار و پروژه های خارجی، کمی مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

تفاوت طراح سایت و توسعه‌دهنده‌ی وب‌سایت

همانطور که پیش‌تر اشاره کردم، طراحی وب از اقبال و استقبال بسیار زیادی در بازار کار بهره‌مند است. در این میان، برخی از علاقه‌مندان این رشته، درگیر یک اشتباه رایج در زمینه طراح سایت و توسعه‌دهنده‌ی وب‌سایت می‌شوند. 

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد یک طراح سایت باید بدانید این است که او تلاش می‌‎کند تا با استفاده از طرح‌های گرافیکی و تصویری، سایت مورد نظر را از لحاظ ظاهری و بصری ارتقاء دهد. او برای انجام کارش لزوما از کدنویسی استفاده نمی‎‌کند و قسمت عمده کار او مربوط به عوامل زیباسازی سایت همچون رنگ، گرافیک، تایپوگرافی، ارتباط میان اجزاء و تجربه خوشایند کاربران، می‌شود. اما توسعه دهنده وب برخلاف طراح سایت، بیشتر بر روی کدنویسی صحیح متمرکز است و تلاش چندانی بر زیبا سازی ظاهری سایت نمی‌کند.

ویژگی‌های یک طراح وب سایت

اگر شما می‌توانید ساعات زیادی را با کامپیوتر بگذرانید، کمی استعداد طراحی و گرافیکی دارید، از انجام کارهای خلاقانه لذت می‌برید، شغل طراحی وب سایت مناسب شماست. طراحان سایت معمولاً افراد با تلاشی هستند و باید ساعات زیادی از روز را پای سیستم بگذرانند.
هر روز با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که ممکن است بسیاری از آنها را قبلاً تجربه نکرده‌ باشند. بنابراین اگر می‌خواهید طراح وب سایت باشید باید روحیه‌ی شکست ناپذیری را در خود تقویت نمایید.

تحصیلات لازم برای شغل طراحی وب سایت

معمولاً رشته‌های تحصیلی علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات، برای شغل طراحی وب مدرکی مرتبط محسوب می‌شوند. فارغ‌التحصیلان برخی از رشته‌های مرتبط مثل گرافیک رایانه‌ای و برخی رشته‌های دیگر هنری نیز می‌توانند به این کار وارد شوند.

ولی شما حتماً به داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط نیازی ندارید. می‌توانید دوره‌های آموزشی طراحی وب را در جهاددانشگاهی بگذرانید و این نکته را در نظر داشته باشید که در این شغل بیشتر از آنکه مدرک تحصیلی مهم باشد، داشتن علاقه و مهارت اهمیت دارد.

مهارت‌های مورد نیاز

  • دانستن زبان های برنامه نویسی مربوط به وب
  • تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی مثل photoshop
  • تسلط بر اینترنت و مفاهیم وب
  • خلاقیت بالا به منظور خلق آثار جدید
  • داشتن توانایی حل مسئله و رویکرد منطقی به کار
  • به‌روز بودن و توانایی به‌روز نگه داشتن دانش خود

شرایط آموزش طراحی وب در جهاددانشگاهی قزوین چگونه است؟

دوره طراحی صفحات وب جهاددانشگاهی قزوین یک دوره 50 ساعته است که  فراگیران در این دوره آموزشی به مباحثی چون HTML، CSS و Bootstrap به خوبی، مسلط می‌شوند در پایان این دوره می توانید وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code