0

ویژگی های مسواک خوب چیست؟

دوره دستیار دندان پزشک جهاد دانشگاهی قزوین

نویسنده: خانم فرجی                                              زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

فهرست مطالب نوشته:

  • مقدمه
  • ویژگی‌های مسواک خوب
  • 1. موهای گرد
  • 2. اندازه سمت راست سر
  • 3. مهر پذیرش ADA
  • 4. بافت نرم
  • 5. قدرت شستشوی الکتریکی

مقدمه:

مسواک زدن دو بار در روز کلید حفظ مینای دندان شما از پلاک است. احتمالا شنیده باشید که مسواک مورد استفاده شما نیز واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند. اما ممکن است تمام مشخصات انتخاب مسواک مناسب برای قدرت تمیز کنندگی ملایم اما کامل را ندانید.

ویژگی‌های مسواک خوب

در اینجا پنج ویژگی وجود دارد که نشان می دهد مسواک شما می تواند دندان های شما را به خوبی تمیز کند. هر بار که نوع جدیدی از مسواک را خریداری می کنید، این موارد را بررسی کنید.

1. موهای گرد

برخی از تولیدکنندگان مسواک هایی با موهای گرد شده می فروشند. اگرچه ممکن است نتوانید به راحتی تفاوت را ببینید، انتهای ریز موها بر اساس گرد بودن یا نبودن آنها می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت دندان شما داشته باشد.

موهایی که در انتها گرد نیستند در حین استفاده ساییدگی های بیشتری (خراش های ریز) به لثه های شما وارد می کنند. برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی ناشی از این آسیب لثه (مانند درد و التهاب)، حتما بسته بندی مسواک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا موها گرد هستند یا خیر.

2. اندازه سمت راست سر

از آنجایی که افراد با ویژگی های ظاهری متفاوت هستند سر مسواک های یک محصول یک اندازه نیستند. اگر در باز کردن فک خود مشکل دارید (شاید به دلیل شرایطی مانند اختلال گیجگاهی فکی)، ممکن است به یک سر مسواک کوچک برای رسیدن به دندان های پشت دهان نیاز داشته باشید. اگر رفلکس تهوع قوی دارید، ممکن است یک سر کوچک نیز ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

با این حال، یک سر کوچک لزوما بهترین گزینه برای همه نیست. اگر مطمئن نیستید که سرهای کوچک یا بزرگ برای شما بهترین هستند، ممکن است بخواهید چند اندازه مختلف را امتحان کنید. اگر مسواک برقی دارید، بررسی کنید که آیا سازنده اندازه‌های سر متفاوتی ارائه می‌دهد تا مجبور نباشید یک دستگاه کاملاً جدید بخرید.

3. مهر پذیرش ADA

انجمن دندانپزشکی آمریکا معیارهای متعددی را پیش از اینکه مهر پذیرش خود را بر روی یک مسواک خاص نشان دهد، مورد توجه قرار میدهد.

به عنوان مثال، این شرکت باید ثابت کند که محصول مسواک آنها:

  • طبق استانداردها تولید می شود
  • از مقررات دولتی پیروی می کند
  • برای استفاده مصرف کنندگان ایمن است
  • وظیفه اصلی خود را ایفا کند
  • دارای برچسب گذاری دقیق بسته بندی

اگر مسواک با مهر تایید ADA را انتخاب کنید، می‌دانید که سازنده در قبال کیفیت محصول خود و ادعاهایی که در مورد محصول می‌کند پاسخگو است.

4. بافت نرم

اگرچه سرهای مسواک در بافت موهایشان تغییراتی دارند، اما دندانپزشکان به احتمال زیاد سر مسواک‌های نرم‌تر را توصیه می‌کنند و احتمال کمتری دارد که موارد سفت‌تر را توصیه کنند موهای سفت در واقع می توانند مینای دندان شما را از بین ببرند و به لثه شما آسیب برسانند، مهم نیست که چقدر سخت مسواک می زنید.

5. قدرت شستشوی الکتریکی

این یکی اختیاری تره همه به مسواک برقی نیاز ندارند یا نمی خواهند. با این حال، این ابزارهای تمیز کننده قدرتمند می توانند مزایای اساسی را برای بسیاری از افراد ارائه دهند. اکثر مردم موافقند که مسواک های برقی در واقع پلاک بیشتری را نسبت به مسواک های دستی از بین می برند و این مسواک ها می توانند مسواک زدن را نیز آسان تر کنند.

اگر مشکل TMD، بریس، مچ یا آرنج، آرتریت یا مشکلات هماهنگی فیزیکی دارید، مسواک برقی می تواند کمک بزرگی باشد. به عنوان مثال، مسواک برقی تمام شستشو را به تنهایی انجام می دهد، بنابراین نیازی نیست از مچ دست یا آرنج خود برای تمیز کردن آن به جلو و عقب استفاده کنید.

هنگامی که مسواک مناسب خود را پیدا کردید، به یاد داشته باشید: تعویض مکرر آن کلید حفظ آن است.

منبع:

https://familydentalcenterofmacon.com

جهاد دانشگاهی واحد قزوین دوره دستیار دندانپزشک فوق العاده براتون آماده کرده که به صورت حضوری برگزار می‌شود. خوشحال می‌شویم شما را در این کلاس‌ها ببینیم. با کلیلک روی لینک زیر می‌تونید ثبت نام کنید.

کسب اطلاعات بیشتر در سایت

ثبت نام از طریق پیج اینستاگرام

شماره تماس: 9-33376797-028

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code