0

آشنایی با مزایای نرم افزار اتوکد

نویسنده: محمد‌حسین درویشانپور

مدت زمان مطالعه:8 دقیقه

فهرست مطالب نوشته: 

  • مقدمه 

  • مزایای نرم افزار اتوکد

مقدمه:

AutoCAD یک برنامه نرم افزاری به کمک کامپیوتر است که توسط Autodesk ایجاد شده است که به طراحان، معماران، مهندسان و سایر متخصصان با تجربه امکان می دهد تا مدل های دو بعدی و سه بعدی از سطوح جامد و مش ها را ایجاد کنند. اتوکد به طور گسترده استفاده می شود و به جلوگیری از خرابی محصول و مشکلات گارانتی کمک می کند. با ایده های نوآورانه و تخیل خلاق، کاربر می تواند ارائه های واقعی با اتوکد ایجاد کند. ابزارها و گردش کار لازم را برای طراحی و ساخت محصولات عالی فراهم می کند.

قبل از اختراع برنامه‌های CAD، ابزارهای دستی طراحی دستی مانند تابلوها و مدادها، خط‌کش‌های موازی، قطب‌نماها و مثلث‌ها تنها گزینه‌های طراحان برای ایجاد طرح‌های دو بعدی بودند. اتوکد در سال 1982 منتشر شد و از آن به بعد، به دلیل مجموعه خودکار ابزارها و ویژگی هایش، به سرعت به پرکاربردترین برنامه CAD تبدیل شد. این یک مزیت قابل توجه در جریان اتوکد بود.

اتوکد نیز بسته به نیاز کاربر در چند نوع سفارشی دیگر توسعه یافته است. این برنامه ها شامل AutoCAD Architecture، Civil 3D، Plant 3D، Map 3D و AutoCAD LT می باشد. ویژگی های اتوکد شامل قابلیت فرمان دادن به جنبه های بصری متون، طراحی سبک ابعاد به صورت خودکار، افزودن نور و مواد به مدل های سه بعدی و کنترل سایه ها و لبه های مدل های سه بعدی است. این ویژگی ها به کاربران کمک می کند تا به رندرها و ظواهر واقعی دست یابند.

متخصصان در بسیاری از صنایع از اتوکد برای انجام هر کاری از طراحی و ایجاد ساختمان‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های مختلف استفاده می‌کنند. اتوکد شرکت ها را قادر می سازد تا پروژه ها را به صورت مجازی طراحی و برنامه ریزی کنند. اتوکد از یک گردش کار قدرتمند و در عین حال آسان‌تر پشتیبانی می‌کند که به درستی کار می‌کند و به کاربران کمک می‌کند تا دستورات را به طور مؤثر و دقیق اجرا کنند.

در زیر 7 مزیت برتر ذکر شده است:

1-دقیق و کاهش خطاها

اصلی که اتوکد بر اساس آن کار می کند یک مدل مهندسی پویا است. این مدل طراحی و پیش نویس تولید را با هم ترکیب می کند و اجازه می دهد تغییراتی در هر قسمت از طراحی در هر زمان در کل پروژه ایجاد شود. این باعث کاهش خطا و کمتر شدن احتمال اشتباه می شود. علاوه بر این، طرح هایی که به صورت دیجیتالی ساخته می شوند، همیشه فضایی برای پیشرفت و بهبود دارند.

2-صرفه جویی در زمان و پول

اتوکد با یک رابط کاربری و گردش کار خاص و کاربرپسند به سرعت کار می کند و در وقت طراح صرفه جویی می کند. اتوکد از ابزارهای مستندسازی پشتیبانی می کند که بهره وری را افزایش می دهد و به طراحان و معماران کمک می کند تا جریان کار طراحی و مستندسازی را ساده کنند. همچنین راه حل هایی برای اجرای اصلاحات پروژه ارائه می دهد و در نتیجه زمان را کاهش می دهد. این یک برنامه کارآمد است که فرآیند کار طراح را بر عهده می گیرد و به صرفه جویی در زمان و هزینه و کاهش خطاها کمک می کند.

3-انتقال داده آسانتر

استفاده از اتوکد در طراحی معمار، اشتراک گذاری فایل ها را با چندین نفر آسان کرده است. کار بر روی فایل های سنگین و به اشتراک گذاری آنها بدون از دست دادن داده ها دشوار است. اما این نرم افزار آپلود داده های طراحی شده را به صورت آنلاین و به اشتراک گذاری آن با طراحان متعدد دیگر را آسان کرده است.

4-قابل کنترل در طبیعت

این مزیت اتوکد از قابلیت اسکن داده ها پشتیبانی می کند. این تکنیک به اندازه گیری مقدار مواد استفاده شده کمک می کند. همچنین در محاسبه قیمت دقیق محصولات کمک می کند. در نهایت به مدیریت فرآیندهای تولید و پس از تولید کمک می کند.

5-پایگاه داده برای تولید

اتوکد اجازه می دهد تا داده های تولیدی مانند مواد مورد نیاز برای اجزا، ابعاد و شکل مدل ها، محصولات و نقشه های اجزا را ایجاد کند. این به ایجاد و مدیریت یک پایگاه داده گسترده، که بخش مهمی از فرآیند تولید است، کمک می کند.

6- ایمپورت / اکسپورت آسان تر از فایل ها

AutoCAD Inventor از ویژگی های واردات و صادرات فایل پشتیبانی می کند. اتوکد به کاربران اجازه می دهد تا مدل ها را از Inventor وارد کنند و این کار را به راحتی و به سرعت انجام می دهد. اتوکد همچنین از ابزارها و ویژگی های دیگری پشتیبانی می کند که بهره وری برنامه را افزایش می دهد. بعضی از آنها … هستند؛ پشتیبانی از PDF، سازگاری با Autodesk 360، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، AutoCAD WS، DWG Convert و بسیاری موارد دیگر. اتوکد همچنین از عملیات PRESSPULL پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد سطوح، جامدات و منحنی های افست را به راحتی ایجاد کنند. این مش ها ماهیتی پویا دارند و به راحتی قابل دستکاری هستند. طراحان می توانند به سرعت چارچوب های فیزیکی سه بعدی را برای طرح های خود با قابلیت های چاپ سه بعدی اتوکد توسعه دهند.

7- ویژگی لایه بندی

این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا جزئیات خاصی از یک گروه پیچیده و پیچیده از نقاشی ها را برای درک واضح پنهان یا نشان دهد.

نتیجه گیری

کاربر می تواند به سرعت جرم، مساحت، حجم و مرکز ثقل را محاسبه کند. این برنامه دارای ویژگی Auto-Dimensioning است که به طراحی اسکچ های آسان و دقیق کمک می کند. کاربران همچنین می توانند نقشه های دو بعدی را از مدل های سه بعدی تولید کنند.

شما میتوانید برای یادگیری این نرم افزار در دوره های تخصصی فشرده و کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شرکت کنید تا علاوه بر بهره بردن از تیم مدرسین حرفه ای مجموعه مدرک معتبر جهاد دانشگاهی با قابلیت ترجمه نیز دریافت کنید . 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code