0

پتینه کاری (پتینه سقف)

پتینه کاری (پتینه سقف)

نویسنده: یونس بیگی                        زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب این نوشته:

  • پتینه کاری چیست؟

  • پتینه سقف

  • انواع پتینه سقف کدام است؟

  • دوره آموزشی پتینه ساختمان

پتینه کاری چیست؟

پیشتر در مقاله هنر پتینه چیست و چه کاربردی دارد؟ توضیحات ابتدایی در خصوص چیستی پتینه را برایتان نوشته ایم اما به طور کلی در پاسخ به این سوال که پتینه چیست باید بگوئیم به هنر کهنه کاری سطوح اصطلاحا پتینه کاری گفته می شود، استفاده از این تکنیک در طراحی داخلی ساختمان قدمت بالایی دارد. این روش در واقع نوعی تکنیک رنگ آمیزی توأم با ایجاد بافت است که سطح را از حالت سادگی، تک بعدی و یکنواختی بیرون آورده و به آن عمق می بخشد.

پتینه سقف

پتینه سقف یکی از بهترین و بهینه ترین روش های زیباسازی سقف می باشد که اجرای آن به خصوص در منازل لاکچری و مجلل مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است، این استقبال عموما به این دلیل رخ می دهد که پتینه سقف باعث ایجاد تنوع و حال و هوای بسیار جذابی در نمای داخلی منازل می شود و این امر نسبت به سایر موارد تزئینی از ماندگاری بالا و هزینه بسیار مناسب تری برخوردار است.

پتینه سقف به طور کلی زیرمجموعه پتینه ساختمان قرار می گیرد و در کنار پتینه دیواری یکی از مهم ترین و بهترین مهارت هایی است که افراد می توانند با یادگیری آن ها به درآمد بسیار فوق العاده ای در بازار دست پیدا کنند، البته میزان مهارت هر فرد بدون شک تاثیر به سزایی بر میزان موفقیت در عرصه اشتغال در حوزه پتینه ساختمان دارد که این مسئله با آموزش صحیح توسط اساتید خبره این حوزه کاملا قابل دستیابی است.

انواع پتینه سقف کدام است؟

پتینه سقف تکنیک ها و روش های مختلفی برای انجام دارد که یادگیری هر کدام از آن ها و دارا بودن مهارت در آن زمینه می تواند سخت پسندترین مشتری را برای سفارش کار به شما ترغیب کند، به طور کلی پتینه سقف به چند دسته زیر تقسیم می شود:

  • پتینه کاری بافت دار

  • پتینه کاری با اسفنج

  • پتینه کاری با پارچه

  • پتینه کاری ورق طلا

  • پتینه کاری روی نوار ابزار گچی

  • پتینه کاری با خمیر روغنی

  • پتینه کاری با خمیر بلکا

دوره آموزشی پتینه ساختمان

بدون شک یادگیری هر مهارتی برای انسان ها می تواند علاوه بر اینکه در زندگی و منزل شخصی آنها کاربرد اساسی دارد زمینه ساز کسب درآمد آنها نیز باشد اما این گزاره نیازمند چند نکته می باشد که اولین نکته آن آموزش صحیح است؛ بسیاری از افراد به این جهت که نمی دانند چطور می توانند به صورت صحیح آموزش ببینند اقدام به یادگیری مهارت از طریق فضای مجازی می کنند یا در بهترین حالت ممکن سراغ اساتیدی می روند که با هزینه های کلان کمترین میزان مهارت را  به آن ها می آموزند که همین مسئله سبب می شود این افراد نتوانند در بازار کار برای خودشان کسب و کاری فراهم کنند و برخلاف تصوراتشان به درآمدی نمی رسند، اما چه باید کرد؟

اولین پاسخ برای این سوال مراجعه به آموزشگاه های معتبر در شهر محل زندگی تان است؛ به طور مثال جهاد دانشگاهی قزوین به عنوان یکی از معتبر ترین موسسات آموزشی کشور با مدرک معتبر و بین المللی که قابلیت ترجمه در مقاصد مختلف خارجی را نیز دارا است می تواند مقصد بسیار خوبی برای مراجعه کسانی باشد که علاقمند به یادگیری مهارت در حوزه پتینه ساختمان هستند.

دومین پاسخ برای سوالی که بالاتر مطرح شد این است که بایستی به دنبال مدرسینی بود که علاوه بر تجربه اشتغال در حوزه پتینه ساختمان تجربه تدریس در این حوزه را نیز داشته باشند؛ عموما اساتید خبره و مدرسین با تجربه در هر حوزه ای برای آموزش به سراغ موسساتی می روند که از اعتبار بالایی برخوردار باشند چرا که بدون شک همانطور که هنرجویان به دنبال آموزش خوب هستند اساتید نیز فعالیت در مراکزی را ترجیح می دهند که از امکانات، تجهیزات و اعتبار بالایی بهره مند باشند.

خوشحال می‌شویم که نظرات و پیشنهادات خود را در پایین همین مقاله برای ما ارسال بفرمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code