0

آموزش عکاسی در جهاددانشگاهی قزوین

آموزش عکاسی در جهاددانشگاهی قزوین

اگر به دنبال آموزش عکاسی در جهاددانشگاهی قزوین هستید، لازم است کمی درباره این هنر بدانید. عکاسی هنر ثبت وقایع است و از آنجایی که ثبت لحظات و خاطره سازی را دوست دارد، این هنر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. عکاسی هنر ثبت نور به کمک وسیله ای به نام دوربین است این دوربین می تواند به اشکال مختلف از جمله دوربین تلفن همراه، دوربین های دیجیتال و دوربین آنالوگ باشد که در ادامه بیشتر به آن پرداختیم. 

هدف از عکاسی چیست؟

عکاسی می‌تواند اهداف و جنبه‌های مختلفی داشته باشد. عکاسی می‌تواند داستانی را بیان کند، یا یک لحظه زیبایی را در زمان ثبت کند،مستند‌سازی کند و هنری وزین باشد. نحوه نگاه و استفاده از عکاسی می‌تواند شخصی باشد و از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. برای اینکه بتوانید در زمینه عکاسی موفق‌تر عمل کنید لازم است ابتدا انواع مختلف عکاسی را بشناسید  و  بعد بررسی علاقه و نیازسنجی یکی از انواع عکاسی ر انتخاب کنید و به یکی از  بهترین های هنر دوست داشتنی تبدیل شوید.

 در ادامه چند نمونه از ژانرهای مختلف عکاسی را به شما معرفی می‌کنیم؛ اگرچه این فهرست همه ژانرها را پوشش نمی‌دهد، اما بسیاری از مهمترین آن‌ها را مشخص ‌می‌کند.

چند نمونه از مهمترین ژانرهای عکاسی شامل:

1.عکاسی معماری :

همانطور که از نام آن پیداس عکاسی از بناها، آثار  و ساختمان‌ها و فضای درونی آن‌ها را شامل می‌شود. برخی افراد این کار را صرفا به عنوان یک کار هنری انجام می‌دهند اما برخی دیگر این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند به عنوان مثال برای شرکت‌های معماری، شرکت‌های تبلیغاتی و مجلات آن را به عنوان یک شغل و به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند

  1. عکاسی صنعتی :

این سبک از عکاسی به دلیل اینکه در بازاریابی و تبلیغات نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل شده است. در این نوع از عکاسی، عکاس به ثبت تصاویر از محصولات، خدمات، دستاوردهای یک شخص یا سازمان می‌پردازد.

  1. عکاسی تبلیغاتی :

زمانی که یک آگهی تبلیغاتی می‌بینید اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند تصویر به کار رفته در آن آگهی است و استفاده از عکس‌هایی با کیفیت بالا تضمین کننده سرنوشت آن آگهی تبلیغاتی است. عکاسی تبلیغاتی در بازاریابی کاربرد زیادی دارد و هدف این نوع عکاسی تلاش برای جلب توجه مشتری است.

  1. عکاسی مد و فشن :

کسی که به  این سبک از عکاسی می‌پردازد در دسته عکاسان حرفه ای قرار گرفته و انتظارات زیادی از آنان می‌رود. ای سبک از عکاسی در جهان بسیار مشهور است و مخاطبان زیادی دارد که به مهارت زیادی نیز احتیاج داردو جالب است بدانید این سبک از عکاسی یکی از  سودآورترین سبک های عکاسی است.

  1. عکاسی طبیعت :

عکاسی طبیعت یکی از سبک هایی است که به دلیل تنوع لوکیشن و تغییرات فصلی برای تمامی افرادی که به عکاسی علاقه دارند چه افراد آماتور و چه حرفه ای جذاب است.

  1. عکاسی خبری:

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم این امکان را به افراد می‌دهد که از زاویه دید عکاس به یک موضوع خبری نگاه شود و درواقع روایتی است از یک رویداد خاص که کامل کننده خبر است.  این را در نظر بگیرید که یک تصویر جذاب می‌تواند مردم را وادار به خواندن خبر کند.

  1. عکاسی عروسی :

عکاسی عروسی یکی از قدیمی ترین سبک های عکاسی است. در این سبک از عکاسی هرفردی دیدگاه خاص خود را دارد. بعضی به عکاسی با فیگورهای قدیمی تمایل دارند و بعضی دیگر استفاده از روش های مدرن و ثبت لحظه و اتفاقات آنی را مبنای کار خود قرار می‌دهند.

و … اشاره نمود.

 بعد از انتخاب ژانر مورد علاقه خود و بهره گیری از آموزش مناسب در آموزشگاهی معتبر (جهاددانشگاهی استان قزوین برای آموزش عکاسی می‌تواند همراه شما باشد)  نیاز به پیدا کردن بازارکار مناسب و یا بازاریابی است .

یکی از بزرگترین چالش هایی که هنرمندان عکاسی بعد از آموزش این هنر زیبا با آن مواجه می‌شوند نحوه بازاریابی یا بازارکار آن است ما در این مقاله سعی داریم به شما برای پیدا کردن بازارکار رشته عکاسی کمک کنیم.

  1. ساخت وب را آغاز کنید:

داشتن یک وبسایت برای معرفی آتلیه، قراردادن نمونه کارها، در اختیار گذاشتن تجربه های کاریتان، به مشتری این امکان را می‌دهد که شما و کارتان را بهتر بشناسد و حس اعتماد و اطمینان را به آنها القا کنید.

  1. از گوگل کمک بگیرید:

یکی از امکاناتی که گوگل در اختیار شرکت‌ها و کسب و کارها قرار می‌دهد این است که آنها را در لیست بیزنس‌های منطقه‌ای خودش ثبت می‌کند . به این ترتیب زمانی که کسی به دنبال آتلیه عکاسی در محلی بگردد محل کار شما را پیشنهاد داده خواهد شد.

  1. داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی:

همانطور که می‌دانید امروزه اینستاگرام محل خوبی برای به نمایش گذاشتن هنرها و استعداد‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با راه اندازی یک پیج و به اشتراک گذاشتن نمونه کارهای خود با میلیون‌ها نفر مشتری‌های تازه برای خود جلب کنید.

آموزش عکاسی در جهاددانشگاهی استان قزوین

در دپارتمان جهاددانشگاهی استان قزوین دوره عکاسی به صورت مداوم برگزار می‌گردد و یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی این دپارتمان است. در دوره آموزشی عکاسی ما سعی داریم به صورت مقدماتی و پیشرفته تمامی نکاتی که شما برای ورود به این حرفه دوست داشتنی احتیاج دارید را به شما بیاموزیم.

علاقه مندان به عکاسی می‌توانند جهت آموزش عکاسی به دپارتمان هنر جهاددانشگاهی استان قزوین مراجعه و یا با شماره تماس 33242624 تماس حاصل نمایند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code