0

چرا زبان برنامه نویسی پایتون ؟؟؟ !!!

دوره برنامه نویسی پایتون

نویسنده: خانم پهلوان           زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

سرفصل مطالب:

  • جنگو چیست؟

  • کتابخانه Pygame

  • NLTK، پردازش زبان طبیعی

  • Numpy

  • Tkinter 

جنگو چیست؟

Django یک فریمورک MTV برای ساخت اپلیکیشن‌های وب است. جنگو به برنامه‌نویسان وب کمک می کند تا کدهای تمیز، کارآمد و قدرتمند بنویسند. علاوه بر اینکه در لیست محبوب‌ترین فریمورک‌های وب جهان حضور دارد، جنگو یکی از پر استفاده‌ترین تکنولوژی ها برای توسعه وب می باشد. این فریمورک توسط اینستاگرام، یوتیوب، گوگل و حتی ناسا برای توسعه وبسایتشان بکار رفته است.

اینستاگرام با چه زبانی نوشته شده است؟
یوتیوب با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده است؟
گوگل با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده است؟
ناسا با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده است؟

کتابخانه Pygame

Pygame یک کتابخانه منبع باز Python برای ساخت برنامه های چندرسانه ای است. هم چنین pygame یک wrapper یا  Python برای کتابخانه SDL است. SDL سر نام Simple DirectMedia Layer است. کار SDL این است که دسترسی به سیستم های سخت افزاری چندرسانه ای سیستم مانند صدا، فیلم، ماوس و صفحه کلید را فراهم می کند.

کتابخانه pygame زبان برنامه نویسی پایتون

NLTK، پردازش زبان طبیعی

به پردازش زبان انسان به صورت خودکار یا نیمه خودکار، پردازش زبان طبیعی (NLP) گفته می‌شود. NLP دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی در زمینه‌های مختلفی مانند بهداشت و سلامت، آموزش، تجارت و … است

پردازش زبان طبیعی با پایتون

Numpy

 در پردازش هایی که بر روی داده‌های مختلف انجام می‌شود مانند پردازش تصویر و یا پردازش دیتاست ها یا پردازش های دیگر معمولاً داده‌ها را به شکل یک آرایه از اعداد در نظر می گیرند. برای مثال می‌توان عکس‌های دیجیتال را می‌توان یک آرایه دوبعدی که هر خانه آرایه یک پیکسل از تصویر را نشان می‌دهد در نظر گرفت که مقدار رنگ را در آن خانه  نمایش می‌دهد. یا کلیپ های صوتی را می‌توان یک آرایه یک بعدی که مقدار صدا را در واحد زمان نمایش می‌دهد در نظر گرفت.

کتابخانه Numpy در زبان برنامه نویسی پایتون

Tkinter 

Tkinter ماژول داخلی پایتون است که برای ایجاد برنامه‌های GUI یا همان برنامه های گرافیکی استفاده می‌شود. کار با Tkinter بسیار ساده است. این ماژول، جزئی از کتابخانه‌ی استاندارد پایتون است و نیازی به نصب جداگانه ندارد زیرا به همراه خود پایتون نصب می‌شود. از این رو، Tkinter یکی از پرکاربردترین ماژول‌ها برای ایجاد برنامه‌های GUI در پایتون است.

برخی دیگر از کتابخانه‌های پایتون برای ایجاد برنامه‌های GUI عبارتند از:

Kivy

Python Qt

wxPython

که در این میان Tkinter بیشترین کاربرد و استفاده را دارد.

کتابخانه kivy در پایتون
python QT
WXPython
Tkinter در پایتون

جمع بندی در قالب تصویر:

دوره برنامه نویسی مقدماتی و پیشرفته پایتون
دوره برنامه نویسی مقدماتی و پیشرفته پایتون

اگر علاقه مند به به شرکت در دوره برنامه پایتون و طراحی صفحات وب هستید می توانید با کلیک بر روی دکه های نیز ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code