0

React JS چیست؟

دوره آموزشی ری اکت جهاد دانشگاهی واحد قزوین

نویسنده: بابک عاشری                                            زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

فهرست مطالب این نوشته:

  • Front-End چیست؟
  • React چیست؟

ری اکت یک کتابخانه ی open source می باشد که برای طراحیِ UI یا همان رابط کاربری استفاده میشود. یکی از مهمترین پارت های وب اپلیکیشن ها بخش Front end می باشد. کتابخانه ها و فریم ورک های open source زیادی برای توسعه ی Front end اپلیکیشن ها وجود دارد که در حال حاضر React و Angular معروفترین آنها هستند. در ادامه توضیحاتی در خصوص Front-End و مزایای React را میخوانیم.

دوره آموزشی ری اکت جی اس جهاد دانشگاهی قزوین

Front-End چیست؟

Front-End بخش هایی از یک سایت یا وب اپلیکیشن است که کاربر مستقیما آنها را می بیند و با آنها ارتباط برقرار می کند به همین دلیل به آن Client Side هم گفته می شود. به برنامه نویسی که کدهای بخش Front-End را می نویسد و آن را طراحی می کند Front-End Developer یا توسعه دهنده ی Front-End می گویند.

یکی از چالش هایی که در طراحی سایت وجود دارد این است که اطمینان حاصل شود وقتی کاربران سایتی را باز می کنند، اطلاعات را در قالبی ببینند که به راحتی قابل خواندن باشد و بتوانند به راحتی با آن سایت ارتباط برقرار کنند. این امر با این واقعیت پیچیده تر می شود که کاربران اکنون از دستگاه های مختلف با اندازه و وضوح صفحه متفاوت استفاده می کنند و بنابراین طراح را مجبور می کند که این جنبه ها را هنگام طراحی سایت در نظر بگیرد. فرض کنید میخواهیم یک سایت را با لپ تاپ، تبلت و موبایل خود باز کنیم و ببینیم.

بدیهی است که سایت مورد نظر ما باید در هر سه Device بدرستی باز شود و برنامه نویس بخش Front-End باید این موضوع را در نظر بگیرد. به این ویژگی اصلاحا Cross-Device گفته می شود. علاوه بر این، ممکن است که مرورگرها (Browser) در این سه Device متفاوت باشد. بعنوان مثال روی یکی Chrome، یکی Firefox و دیگری Safari نصب شده باشد و سایت ما نباید مشکلی در باز شدن در هر سه مرورگر را داشته باشد، به این ویژگی اصلاحا (Cross-Browser) گفته می شود. نکته و چالش دیگر بحث سیستم عامل ها می باشد.

یک سایت و یا وب اپلیکیشن باید بتواند روی سیستم عامل های مختلف مانند Android، IOS، Linux به درستی کار کند. به این ویژگی Cross-Platform گفته می شود. بنابراین توسعه دهنده های Front-End باید اطمینان حاصل کنند که سایتشان در مرورگرهای مختلف (Cross- Browser)، سیستم‌عامل‌های مختلف (Cross-Platform) و دستگاه‌های مختلف (Cross-Device) به درستی نمایش داده می‌شود، که نیاز به برنامه‌ریزی و کدنویسی دقیق دارد.

فرصت های شغلی مناسبی در صنعت و شرکت های مختلف برای برنامه نویسان Front-End چه در داخل و چه در خارج از کشور وجود دارد. یکی از بزرگترین مزایای  Front-End Developer بودن این است که می توانید به صورت Remote (از راه دور) از منزل یا هر مکان دیگری که دوست دارید کار کنید و کسب درآمد کنید.

React چیست؟

React برای اولین بار در سال 2011 توسط Facebook معرفی شد و توشط این شرکت بزرگ پشتیبانی می شود. React یک کتابخانه ی جاوا اسکریپتی است که برای ساخت وب اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد و امکان طراحی واسط کاربری را بصورت کارامد فراهم می کند که کاملا قابل توسعه و Component Base است.  هر Component به صورت مستقل و ایزوله می باشد و می توان یک Component ایجاد کرد و بارها و بارها از آن استفاده نمود. هر Component می تواند به صورت یک کلاس و یا فانکشن تعریف شود. شرکت های بسیار بزرگی در حال حاضر از React استفاده می کنند:

شرکت‌‎های بسیار بزرگی در حال حاضر از React استفاده می کنند

یکی از مهمترین مزایای ری اکت سادگی و یادگیری راحت آن می باشد. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده React باید بر HTML, CSS و Java script تسلط داشته باشید.

جهاد دانشگاهی واحد قزوین یک دوره برنامه نویسی ری اکت جی اس براتون آماده کرده که به صورت حضوری برگزار می‌شود. خوشحال می‌شویم شما را در این کلاس‌ها ببینیم. با کلیلک روی لینک زیر می‌تونید ثبت نام کنید.

کسب اطلاعات بیشتر در سایت

ثبت نام از طریق پیج اینستاگرام

شماره تماس: 9-33376797-028

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code