0

چند بار در روز مسواک بزنیم؟

دوره دستیار دندان پزشک جهاد دانشگاهی واحد قزوین

نویسنده: خانم فرجی       زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

  • اهمیت مسواک زدن
  • علت مسواک زدن
  • دفعات استاندارد مسواک زدن
  • نکات مهم

اهمیت مسواک زدن:

چند بار در روز مسواک بزنیم؟

همه ما از اهمیت داشتن دندان هایی سالم و سفید به خوبی مطلع هستیم و می دانیم که یکی از بهترین و مفید ترین روش ها برای داشتن دندان هایی سالم و سفید استفاده روزانه از مسواک می باشد اما استفاده از مسواک نیز دارای دستور العمل های خاص خود می باشد.

علت مسواک زدن:

پس از جویدن غذاهای مختلف یک لایه سفید حاوی باکتری روی دندان ها شکل می گیرد که این باکتری ها به مینای دندان آسیب های زیادی وارد می کنند که این آسیب های مکرر باعث پوسیدگی دندان ها میشود. مسواک زدن های روزانه باعث از بین بردن این لایه و باکتری های مخرب آن می شود.

دفعات استاندارد مسواک زدن:

موضوعی که قابل اهمیت است و باید به آن توجه داشته باشید طرز مسواک زدن، دفعات مسواک زدن و انتخاب مسواک مناسب می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تحقیقات نشان داده حدود ۸۰ درصد مردم جهان بیش از حد و وسواس گونه مسواک میزنند و با استفاده بیش از حد از مسواک به ساختار دندان آسیب وارد می کنند. به طور کلی روزانه دو بار مسواک زدن اصولی و در کنار آن استفاده از نخ دندان برای سلامت دندان ها کافی می باشد.

نکات مهم:

اما نکاتی که در این باره باید بدانید این است که؛ اندازه مسواک شما باید متناسب با دهان شما باشد تا با آن به همه نقاط دهان دسترسی داشته باشید و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید، شما می بایست هر سه یا چهار ماه یک بار مسواک خود را تعویض کنید و حتی اگر برس مسواکتان زود تر از این نیز ساییده شد باید مسواک جدیدی تهیه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که خمیر دندانی که از آن استفاده می کنید کاملا استاندارد بوده و برای دندان ها مفید باشد.

جهاد دانشگاهی واحد قزوین یک دوره دستیار دندانپزشک فوق العاده براتون آماده کرده که به صورت حضوری برگزار می‌شود. خوش حال می‌شویم شما را در این کلاس‌ها ببینیم. با کلیلک روی لینک زیر می‌تونید ثبت نام کنید.

کسب اطلاعات بیشتر در سایت

ثبت نام از طریق پیج اینستاگرام

شماره تماس: 9-33376797-028

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code