0

رزین اپوکسی چیست؟ چرا؟ چگونه؟

دوره چوب و رزین جهاد دانشگاهی قزوین

نویسنده: یونس بیگی زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

  • مقدمه
  • رزین چیست؟
  • رزین کجا استفاده می شود؟
  • نتیجه‌گیری

مقدمه

شاید به جرئت بتوان گفت به ازای تمام آدم های روی کره زمین راهی برای ایجاد خلاقیت و ارائه ایده های خاص و مبتکرانه وجود دارد؛ هر کسی می تواند مبدع راهی جدید در حوزه های مختلف باشد و فقط کافی است کمی در مسیر پرورش خلاقیتش گام بردارد.

برای پرورش خلاقیت اما غیر از اراده چه مواردی نیاز است؟ مصالح؛ بدون شک انسان های خلاق برای رسیدن به اهدافی که دارند ابزار و مصالحی مورد نیازشان است که در ارائه خلاقیت به آن ها کمک شایانی میکند، رزین اپوکسی یکی از حوزه هایی است که می توان در آن بی نهایت خلاق بود؛ اگر تا به حال شانس آشنایی با این ماده فوق العاده را نداشتید از شما دعوت می شود تا پایان این مطلب همراه نگارند باشید.

رزین چیست؟

رزین اپوکسی یا به اختصار رزین یک ماده شیمیایی، چسبنده و جامد است که از دو جزء تشکیل می شود، رزین و هاردنر. در پاسخ به این سوال که این دو جزء چگونه محصول نهایی را شکل می دهند در واکنش شیمیایی ای است که با مخلوط کردن این دو به دست می آید و سبب می شود که رزین مایع پس از گذشت مدت زمان مشخصی به یک ماده پلاستیکی جامد تبدیل شود و باز هم اگر برایتان سوال است که خب این ماده پلاستیکی جامد چه ویژگی منحصر به فردی دارد باید اشاره کنم حاصل ترکیب شدن رزین و هاردنر بسیار بادوام، غیرسمی، براق و ضدآب است که سال هاست با مقاصد مختلف در اشکال گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

رزین کجا استفاده می شود؟

اگر چه این پرسش برای کسی که تا به حال با رزین آشنایی نداشته طبیعی بنظر می رسد اما با کمی جست و جو قطعا متوجه می شوید که رزین به طرز شگفت انگیزی در زندگی امروزه ما جای دارد و تا حدود زیادی جای خودش را هم باز کرده است؛ از انواع زیورآلات و گردنبند و دستبند و انگشتر تا وسایل آشپزخانه مثل سینی و ظرف های مختلف، از میز های رزینی تا کفپوش های رزینی مواردی است که می توانید در آن ها روی خلاقیت خودتان حساب کنید.

رزین را از کجا شروع کنم؟

امروزه در هر کوی و برزنی می توانید یک دوره آموزشی رزین با عناوین مختلف پیدا کنید اما حقیقتا مشکل علاقمندان به این حوزه پیدا کردن دوره آموزشی نیست، پیدا کردن یک دوره آموزشی مناسب و کاربردی است؛ به صورت خیلی جدی پیشنهاد می شود از آموزش های پراکنده و نامنظم جلوگیری کنید چرا که تنها باعث سردرگمی و گیج شدن شما می شود، پس چه باید کرد؟

پاسخ این پرسش این است که باید به مجموعه هایی اعتماد کنید که پیش از این تجربه های موفقی در زمینه آموزش داشته اند، نمونه کارهای هنرجو هایشان را ببینید و نهایتا بهترین آن ها را برای آموزش دیدن انتخاب کنید اما فراموش نکنید که هیچوقت بدون آموزش دیدن وارد هیچ مسیری نشوید.

نتیجه‌گیری

هدف از نگارش این متن آشنایی با رزین به عنوان یک حوزه کاری جدید و متفاوت است اما احتمالا شما هنوز از خودتان می پرسید «چرا باید رزین کار کنم؟» «درآمد رزین چگونه است؟» «محصولات رزینی کدامند؟» و شاید ده ها سوال دیگر اما عجله نکنید، قدم به قدم پاسخ تمام سوالاتتان را خواهید گرفت.

جهاد دانشگاهی واحد قزوین یک دوره چوب و رزین براتون آماده کرده که به صورت حضوری برگزار می‌شود. خوشحال می‌شویم شما را در این کلاس‌ها ببینیم. با کلیلک روی لینک زیر می‌تونید ثبت نام کنید.

کسب اطلاعات بیشتر در سایت

ثبت نام از طریق پیج اینستاگرام

شماره تماس: 33667001-028

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code